vidt sekret i skeden
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
hej jeg er en ung pige som har haft noget hvidt i skeden siden jeg var 12-13 år har været til lægen 2 gange og de sage det var S-svamp men har været på sygehuset og de sage det ikk var det og kune ikk finde ud af det og er blevet opere og nu er det kommet igen og skal tisse hele tiden ps har aldrig kunne blive gravid kan det være noget med det af gøre eller er det noget helt andet

Svar:
Hej Pige.
Jeg er glad for du spørger og kan godt forstå du undrer dig.
Du skriver du er blevet opereret men ikke for hvad?
Ud fra det du beskriver, lyder det som skedekartar eller svamp. Nogen kønssygdomme giver også ændret udflod fra skeden, er du blevet undersøgt for det? Jeg kan ikke svare dig præcist på hvad det er, da jeg ikke har undersøgt dig.
Derfor syntes jeg du skal gå op til din egen læge og bede om en henvisning til en gynækolog og så blive undersøgt af sådan en. En gynækolog er en læge med speciale i kvindesygdomme. Gynækologen vil også kunne svare dig på om dit flod har noget med din evne til at blive gravid at gøre, jeg ved det ikke.
Når du snakker med lægen alligevel, så fortæl ham at du tisser hele tiden, så i får styr på det også.
Venlig hilsen
Anette