ved ikke? s;
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
ja jeg ved ikke om det var her jeg skulle skrive det eller et andet sted men prøver her.. . jeg har sådan noget grønt agtigt nede i min skede I: jeg ved ikke hvad det er og jeg vil ikke til lægen med det for min læge er min mand og har ikke sagde det til min mor hvad skal jeg gøre og hvad tror i det er.

Svar:
Hej pige
Det er det helt rigtige sted du henvender dig med dit spørgsmål!
Du skriver ikke så meget om, hvordan det ser ud det du har forneden, men udflåd skal normalt ikke være grønt. Hvis det har en lidt grønlig/gullig farve og lugter grimt, kan det være tegn på en infektion i skeden eller en anden ubalance. Det kan f.eks. være en bakterie eller svamp.
Det er helt normalt at få en lille infektion i skeden, stort set alle kvinder vil opleve det på et tidspunkt i deres liv. Det er vigtigt at du går til læge med det, hvis ikke det går væk af sig selv. Din læge vil sikkert give dig noget creme eller en lille stikpille, som man sætter op.
Du skriver, at du ikke er glad for at gå til en mandlig læge. Du kan måske starte med at snakke med din mor om det, husk at det ikke er pinligt at have udflåd der ser lidt anderledes ud, hun har garanteret selv prøvet det. Hun kan måske også gå med dig til læge. Og husk på, at din læge har prøvet at undersøge mange kvinder, for ham er det helt normalt. Hvis du stadig ikke har lyst, kan du overveje om du vil skifte til en kvindelig læge. Under alle omstændigheder synes jeg, at du skal få det undersøgt.
Hilsen Helene