vandskabt? (2)
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Tak for svaret ang. hvorvidt jeg er vandskabt mellem benene. Jeg synes nu stadig, at det ser lidt mærkeligt ud dernede... Altså det ser virkeligt ud som om at urinrørsåbningen kommer ud gennem klitoris, eller evt ovenover..?
Jeg har de ydre skamlæber og de indre som hænger lidt udenfor de ydre. Det ser normalt nok ud. Men så ser det ud som jeg har endnu et par læber dernede. De er små og kommer inde fra skedeåbningen og hænger lidt ud fra denne...?
Undskyld jeg spørger så meget, jeg har prøvet at kigge i diverse bøger, men synes bare ikke at jeg ligner de billeder ig tegninger jeg har fundet...Tør heller ikke rigtigt spørge nogen irl... //K

Svar:
Hej igen K!
Hvor er det bare super at du skriver herind igen, når du ikke helt syntes at du fik svar på de spørgsmål du havde. :-)
Det at du kigger på tegninger for at undersøge dig selv er rigtig godt, du lærer dig selv at kende ved det. Men det er sådan at vi alle ikke er skabt helt på samme måde, og det gælder også i underlivet. Det kan godt være nogle små variationer, bl.a. en ekstra fold ved skedeåbningen, eller en ekstra lille fold ved skamlæberne.
Tænk på at alle ikke har den samme næse som i bøgerne om kroppen, men det betyder ikke at man er vanskabt, eller unormal. Det samme gælder med underlivet, det behøver ikke ligne det på tegningerne for at det er normalt.
Ud fra dine breve kan jeg høre at det er noget som du tænker meget over, og det kan være rigtig godt at få snakket med nogen om de tanker du har omkring dit underliv. Det kunne være en af dine veninder, din mor eller en anden person som du snakker godt med.
Jeg håber at du kan bruge mit svar, og at du føler dig lidt mere sikker på at det du ser er helt normalt. Men hvis du stadig er usikker, så har du også mulighed for at tage en snak med din læge, hvor han/hun har mulighed for at undersøge dig, give dig svar hvis du har flere spørgsmål.
Venlig Hilsen
Iben