vækst problemer
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej! ville lige høre om børneorm kan have nogen indflydelse på ens vægst? jeg er 16 år gammel og har en virkelig lille penis, den måler 6cm i længden og er tynd. MEGET lille. det er enormt frustrerende at have en lille penis da jeg skammer mig helt vildt og undgår helst kontakt med piger pga det :( - har hørt noget om at man kan få en sprøjte med homoner hvis det nu er det jeg mangler hvad angår min penis. min stemme er heller ikke gået i overgang, så er det bare mig der er utålmodig? men alligevel ikke, alle på min alder har en større penis end mig. tak på forhånd!

Svar:
Hej Dreng.
Nej børneorm har ikke indflydelse på din vækst, de er bare enormt irriterende, det er den eneste skade de laver.
Jeg kan godt forstå din frustration, jeg syntes det er godt du spørger når du undrer dig.
Drenge/mænd udvikler sig til de er ca omkring de 20. Penis vokser bl.a som du ved, der kommer kønsbehåring og stemmen ændre sig, det er blot nogen af de ting der sker. Da alle mennesker er forskellige, udvikler vi os i forskellig hastighed og i forskellig rækkefølge. Men det at din stemme ikke er gået i overgang endnu, siger mig at du ikke er så langt i den udvikling endnu. Men bare vent det kommer.
16 år er ingen alder når man er under udvikling til mand. Det tager tid at blive voksen og få alt det der følger med. Du skal ikke være ked af det/genert i forhold til piger, et godt forhold og god sex har slet ikke noget med størrelsen på penis at gøre. Der er forskel på størrelsen hos stort set alle mænd, nogle er skæve og nogle er krumme, nogle er små og tykke andre er lange og tynde. Vi er forskellige og det skal vi lære at accepterer.
Hvis du har lyst kan du sagtens gå til læge og få målt dit hormon indhold i blodet, og er det for lavt, kan han evt. gøre noget ved det, men du kan også risikerer at han siger du skal være lidt mere tålmodig. Husk også at spørge din læge om børneorm, det er nemt at behandle.
Jeg syntes også, hvis du har lyst, at du kan snakke med din far eller en anden voksen mand som du har tillid til og høre hvad de har oplevet da de var på din alder og fortælle hvad du selv føler/ tænker om tingene.
Med venlig hilsen
Anette