Utrolig uren hud.
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. Jeg har det problem, at jeg har utrolig uren hud. Jeg går i bad hver eneste dag, hvor jeg vasker mit ansigt med noget rensecream. Jeg prøver virkelig at holde min hud ren, men det går ikke helt så godt, og jeg har tit mange bumser. Har i nogle råd, til noget jeg kan prøve for at få en pænere hud?

Svar:
Hej med dig!
Godt du skriver herind :o)
Uren hud kan være meget generende. Det er rigtig godt, at du holder din hud ren og vasker den hver dag.
De ting, man ved, kan forværre uren hud eller acne, er p-piller, stress, fedtet creme og makeup, stramt tøj som øger svedtendensen og nogle former for medicin.
De fleste på din alder har bumser en gang imellem, men hvis man har store problemer med acne, kan lægen hjælpe med nogle cremer, som virker rigtig godt. Så mit råd til dig vil være, at du får en tid hos din læge, så han/hun kan vurdere, om du har behov for en creme, hvor der er medicin i.
Uren hud er ikke noget, man selv er skyld i, og lægen ser tit patienter, som har samme problem som dig.
Venlig hilsen
Marie Louise