Usynlige fladlus?
brevkassespørgsmål af
Anonym
Er det muligt at have fladlus man hverken kan mærke eller se? Har observeret hvide, over gulligt til rødlige belægninger på pubeshår og enkelte hår på låret. Disse kan godt ligne luseæg. Dog har jeg hverken oplevet nogen nævneværdig kløe eller været i stand til at finde noget der på nogen måde kan passe beskrivelsen af en levende fladlus (1-2mm stor). Det skal siges at jeg har ledt ret grundigt. Hvis jeg bør behandle med lusekur for en sikkerheds skyld, er det så nødvendigt at behandle mine ben hele vejen ud til hobbit-håret på mine fødder, eller er den en grænse?

Svar:
Hej du!
Du lyder som om at du er en person som gerne vil passe på sig selv, og det det er rigtig fint!
Ofte vil man kunne se fladlusene, og det vil give kløe i skridtet hvis man har dem. Da du hverken har set dem eller mærket til dem vil jeg ikke mene at du har fladlus. Derfor syntes jeg heller ikke du skal behandle for dem, når du ikke har fundet nogen tegn på at du har dem.
Jeg kan desværre ikke forklare de belægninger som du har på dine pubes hår, når jeg ikke har mulighed for at se det. Men det er ikke noget man typisk får hvis man har fladlus.
Venlig Hilsen
Iben