undersøgelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hvordan forgår en undersøglse for sådan noget drepresion og angst, mv.
Har læst en del om det på nettet, kan kende mig selv i rigtigt mange af de ting der står om det. Har taget en del online test. som pejer på at jeg har det. Vil gerne have det bekreæftet eller afkræftet af en læge.
Har fobi for nåle så er bange for at de skal tage blodprøver fra venerne.
Vil det kunne være en ide at bruge emla til den første undersøgelse?

Svar:
Hej du
Undersøgelse for depression og angst indebærer som regel ikke nåle og blodprøver. Kun hvis der er tvivl om diagnosen, kan din læge anbefale en blodprøve. Til at starte med vil din læge simpelthen tage en snak med dig om dine symptomer. Og det kan formentlig afklare om du lider af angst depression.
Derfor vil jeg anbefale dig at aftale en tid hos din egen læge til en snak om hvordan du har det - også finder i sammen ud af hvad der skal ske derfra.
håber svaret hjælper dig videre. Venlig hilsen Jens-Christian