Underlivet
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Jeg har læst nogle spørgsmål omkring svamp. men hvor mange forskellige ting man man få af den slags i underlivet. jeg har hørt om svamp, og ph ubalance (har jeg hørt noget andet også,men kan ikke huske hvad det var kaldt.) Man siger man skal behandles hvis ens udflød er gumset/grynet og grønligt/guligt. Så her er mit problem. mit udflåd er hvidt eller gennemsigtigt. tilgengæld ændres koncistenen nu og da. nogle gange er det helt flydene og lander i trusserne. Andre gange er konsitstenen næermest som snot fakisk, en klump af gennemsigtig/hvid slim. nogle gange syntes jeg det kan have et lyssegult skær. min læge siger det er helt fint og har taget test for kalydia, svamp og det hele. men det hele skulle være ok. men er det nu også det? lyder det usundt i jeres ører når jeg fortæller om det?

Svar:
Kære du.
Det er godt du skriver ind, når du er i tvivl. Nogle gange kan man blive mere forvirret end klog, når man læser om, hvad der er normalt/ikke normalt.
Det lyder på dit spørgsmål som om det eneste "symptom" du oplever er, at dit udflåd ændrer karakter igennem din cyklus? Hvis der hverken er kløe, svie ved vandladning, ubehagelig lugt eller farvning af udflådet og du oveni i købet er undersøgt af din læge for bl.a. klamydia, så tror jeg, at du kan være helt rolig.
Det er helt normalt, at det ændrer sig lidt fra dag til dag - det skal du ikke bekymre dig om. Hvis der kommer en ubehagelig lugt, farveændring, kløe og svie, så er det et besøg værd hos lægen, men i denne omgang, kan du godt springe turen over :-)
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Mange hilsner fra Mette