Underlig form for svamp eller?
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej cyberhus. Har et meget underligt spørgsmål..
mit pikhovede er begyndt at lugte ligesom fisk eller noget andet klamt. Nogle gange er mit pikhoved helt fugtigt og varmt. Andre gange er det sådan helt klistret sammen til forhuden(kan stadig trække det tilbage) andre gange er det sådan helt tør hud inden under men altid samme klamme lugt. Dette har jeg gået med lige siden 1-2 år siden hvor jeg var sammen med en pige ubeskyttet til en fest. Det er pisse irriterende fordi jeg kan ikke lige vente en dag med at gå i bad. Jeg skal op om morgnen og gå i bad for man ikke skal kunne lugte det gennem bukserne. Altså så slemt er det.. Og før jeg var sammen med hende havde jeg aldrig bemærket nogen lugt der nede fra før. Og tror ikk det har noget med puberteten at gøre nu hvor jeg er 19. har i bare et gæt eller lign? Ville være rart.

Svar:
Kære du,
Det lyder som et rigtig generende problem. Det kunne godt være svamp, men kunne også være en anden form for hudinfektion. Det lyder ikke umiddelbart farligt men jeg vil kræftigt anbefale at du få det kigget på og få huden podet hos din egen læge eller på en "venerologisk" klinik (der findes f.eks. en på Bispebjerg Hospital hvor man har mulighed for at blive undersøgt anonymt.) Lige meget hvad det skyldes vil en læge kunne undersøge huden i området og anbefale en passende behandling (formentlig med creme/salve). Rigtig meget held og lykke med det.
De bedste hilsner
Lise