Underlig bule...

brevkassespørgsmål

Underlig bule...

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej, jeg er en pige på 14 år. Jeg kom i puberteten meget hurtigt så jeg er stort set udvokset. I lang tid har min kavalergang været ret irriteret. Den er rød og der er lidt knopper. Jeg har i lang tid også haft en lille bule/hævelse. Den føles lille og hård. Det gør også lidt når jeg presser på den. Jeg bliver meget hurtigt bekymret, så jeg spurgte min mor om hvad det var. Min Mor sagde at det var på grund dårlige bh'er. Jeg tror hun har ret, for mine bryster er store, og jeg har mest brugt sportsbh'er. Ellers har jeg brugt nogle der gik imod min kavalergang.

har min mor ret i hvad hun siger, eller er det noget alvorligt???

Hilsen en meget bekymret pige.

Svar:

Kære bekymrede pige

Jeg kan desværre ikke helt svare på dit spørgsmål, for det kræver, at jeg ser dit udslæt.  Det kan dog sagtens være, at din mor har ret. Hvis du bruger bh ér der ikke passer, kan de eksempelvis skarve, og huden kan blive irriteret. Jeg kan se, at du også selv har tænkt på det. Hvis man har store bryster, som du har, er det særlig vigtigt at gå med en bh, der støtter rigtig godt. Det er selvfølgelig mere behageligt, men det kan også  være godt for ryggen. I undertøjsbutikker kan man få hjælp til at finde den helt rigtige bh.

Når nu du alligevel går og er bekymret for, om det kan være noget farligt, synes jeg, at du skal få en tid hos din læge, så han/hun lige kan se på den bule.

Mange hilsner fra Kathrine

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål