Uforklarlige ar

brevkassespørgsmål

Uforklarlige ar

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 11 år 3 uger siden

Hej jeg er en pige der er meget bekymret for min hud her for tiden. Jeg har opdaget nogen små dybe ar på mit venstre ben, som jeg ikke aner hvordan eller hvornår jeg har fået dem. Jeg begik selvskade på mit højre ben sidste år, og der var stort drama i familien, men jeg har fået det meget bedre og skal aldrig tilbage til det igen! Men mine forældre har sendt mine nye sår et par lange blikke, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er også en smule overtroisk og tænker tit på om det kunne være en demon der havde kradset mig, selvom det lyder mega dumt. Det er også derfor jeg tænker meget på hvad det dog kunne være der havde givet mig de små "kradse agtige" sår.... Jeg har tænkt på om det kunne være fordi min hud har været tør her til vinter og derfor er den sprækket. Min veninde havde i vært fald oplevet det samme med sine hænder der sprækket og blødte fordi de var for tøre. Det ville give mig ro i sjælen hvis i kunne svare mig:)

Svar:

Hej med dig

Mange tak for dit spørsmål. Ja, man kan godt blive helt overtroisk, når man ikke kan finde en god forklaring på nogle ting. Jeg tror nu, der er en naturlig forklaring på dine kradsemærker.

Her om vinteren er luften meget tør, og huden kan lettere blive tør og sprække. Du kan prøve at smøre dine ben med creme hver dag for at gøre huden mere fugtig. Det kan også være, at du kommer til at kradse dig selv om natten. Måske kan det hjælpe at sove med pyamasbukser, så du ikke så let kan komme til at kradse dig i søvne.

Jeg håber, du finder en løsning!

Mange hilsner Christine