for tynd og lille

brevkassespørgsmål

for tynd og lille

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej nu har jeg måske skrevet ind mange gange , men jeg synes i er sådan en god side og jeg håber man må skrive ind ofte :) nå her til mit store problem : jeg er en pige som er 1,46 høj og vejer 29,3 kg det er lige blevet slut for 7 klasse for mig og jeg skal i 8.klasse efter sommerferien. jeg glæder mig OVERHOVEDET ikke til 8 klasse både pågrund af det med min irreterende højde og min vægt men også pågrund af at jeg er så tynd og jeg har bare ingen brystparti overhovedet og kvindelige former. Det er rigtig svært for mig at være sådan når jeg skal i 8 klasse og jeg er også bange for at jeg vil blive drillet rigtig meget. Vi har snakket med en læge og hun siger at alt er iorden og at jeg bare skal være tålmodig men jeg kan snart ikke tage det mere. jeg håber du / I kan give mig nogle gode svar hilsen den meget fortvilede pige :0( jeg vil bare gerne vide besked om jeg skal passe mere på og spise mere og såen

Svar:

Kære du, fortvivlede pige,

Først og fremmest - det er dejligt at høre at du kan bruge vores brevkasse til noget. Jeg giver rosen videre til de andre herinde ;-)

Jeg kan virkelig godt forestille mig hvor svært det må være at skulle i 8. klasse, når man føler at man mangler former og bryster. Jeg kan godt se på de mål du giver mig, at der ikke er mange kilo til overs til hofter, bryster osv. Men desværre har din læge helt ret. Der er ikke meget du selv kan gøre ved kroppen andet end at vente. Du er stadig helt i starten af teenage årene og din krop har en lang udvikling forude. Nogle starter med at udvikle kroppen mens andre starter med at udvikle tankerne og følelserne. Det er helt forskelligt fra person til person. Samtidig skal du også huske at hende der først fik bryster heller ikke synes det var sjovt. Det er aldrig sjovt at føle at man er den eneste - uanset hvad.

Men det du kan gøre indtil din krop bliver mere udviklet er at tænke over hvad du tager på af tøj. Du kan for eksempel bruge en bh med noget fyld i, eller tage trøjer på som ikke er nedringede, så man ikke ser at du ikke har så store bryster endnu.

Du kan desværre ikke få din krop til at udvikle sig hurtigere ved at spise noget bestemt mad. Hvis du spiser mere fedt kan du ikke selv bestemme hvor det sætter sig på kroppen.

Håber du kan bruge svaret til noget.

Venlige hilsner fra Line