Tunge efter rygning
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej, jeg var til en vild fest for et par dage siden, jeg røg og drak rigtig meget. under tungen er jeg nu blevet hvid og øm lige mellem tunge og strækningen til undermunden???... ved ikke om det er noget slemt??

Svar:
Hej med Dig.
Jeg kan ikke umiddelbart regne ud hvad det skulle være. Der er igen tvivl om, at rygning er det værste du kan udsætte din krop for, og det giver dig skader i kroppen hver eneste smøg du ryger, så muligheden for, at slimhinden er blevet irriteret af den giftige røg er der helt sikkert. Det kan imidlertid også være alt muligt andet, både svamp, herpes, noget der hedder after, og hvis du har haft oralsex, kan det også være en kønssygdom.
Jeg synes umiddelbart du skal se, om ikke det forsvinder af sig selv de næste dage, og hvis det stadig er der efter en uge, eller begynder at gøre ondt eller blive rødt, så synes jeg du skal gå til lægen og fåset ordenligt på det. Det er ikke sikkert det har noget med rygning og alkohol at gøre, måske du også havde det inden, men bare ikke havde opdaget det før, men som sagt, det kan have noget med rygning at gøre, da rygning er det rene gift for alle celler i kroppen.
Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers er du altid velkommen til at skrive igen.
Hilsen fra Lea