Tung Og Læbe Piercing
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Heeij. Jeg Har En Lille Diskution Med Mine Forældre, Da Jeg Frygteligt Gerne Vil Have En Læbe, Eller Tunge Piercing, Men Det Må Jeg Ikke, Da De Fabler Op Om At Det Skader Tænderne, Men Bedre Kan De Ikke Forklare Det.. Er Det Virkelig Så Slemt? Kan Man Ikke Gøre Noget, Så Det Ikke Skader Tænderne? På Forhånd Tak.

Svar:
Hej Pige.
Det er godt med en lille diskussion og jeg vil gerne prøve at hjælpe.
Det er rigtigt at en tunge piercing kan ødelægge tænderne. Specielt hvis du kører den frem og tilbage imellem fortænderne eller hvis man kommer til at tygge i den mens du spiser. Da kan den knække tænderne. Den er en plak og bakterie bombe og det er naturligvis heller ikke godt for hygiejnen i munden.
En læbepiercing kan man ikke sådan lige tygge i, men den samler stadig skidt og bakterier, og kan på den måde være medvirkende til at ødelægge tænderne.
Samtidig skal det siges, at tygger man ikke i den og ruller den mellem tænderne og har man en god hygiejne, kan man sagtens havde en uden den gør nogen form for skade.
Så videre god diskussion med dine forældre.
Venlig hilsen
Anette