Træthed og mistet appetit

brevkassespørgsmål

Træthed og mistet appetit

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 7 år 4 måneder siden

Hej Cyberhus. Jeg har et problem. I den seneste tid er jeg blevet meget træt. Og i takt med det, har jeg mistet appetitten. Jeg spiser naturligvis, men ikke så meget som jeg plejer. Normalt plejer jeg ikke at drikke så meget, men tørsten har overhalet mig må jeg indrømme. Nogen ideer om, hvad det kan være, for jeg har det ikke helt godt. Det plejer jeg ellers ikke at indrømme, men det her går over mit niveau, forstå mig ret. Og så en anden ting: Jeg får epilepsiske anfald i form af pludselige muskelsammentrækninger og kramper. Det er i sig selv ubehageligt, men noget mere ubehageligt er, at jeg faktisk nogle gange kan mærke, når det kommer. Så får jeg ondt i hovedet eller maven, og jeg får en snurrerne fornemmelse bagerst i hovedet. Efter planen kommer jeg snart i behandling for de epileptiske anfald, så det er kun det første jeg ønsker svar på. Jeg håber I har tid, lyst og lejlighed til, at svare tilbage. På forhånd tak :)

Svar: 

Hej med Dig.

Først og fremmest er det rigtig fint du skriver og også at du får det hele med selvom det ikke alt sammen er del af dit spørgmål. Så har man jo et mere samlet billede.

Det du primært spørger til er det at du er træt, har mistet appetitten og drikker mere end vanligt. Jeg må indrømme, at det første jeg tænker er, om du kunne have sukkersyge. Det er i hvertfald nogle af de sådan helt klassiske symptomer folk går rundt med før de får den diagnose stillet. 

Jeg siger ikke, at det nødvendigvis er det du fejler, men det ville være en god idé at få en tid hos din læge og få målt dit blodsukker. Det er bedst hvis du ikke har spist noget inden du får det målt. Hvis det så viser sig at være normalt kunne din læge jo lige få dig undersøgt yderligere, for jeg synes da heller ikke helt det lyder til, du har det godt.

Så helt overordnet er mit råd til dig at gå til lægen og blive undersøgt. Ikke kun for sukkersyge, men i det hele taget.

Held og lykke med det- og også med opstart af epilepsibehandling. Håber det letter lidt på det.

Mange hilsner, Susanne

 

Rådgiver har svaret på dette spørgsmål

© Copyright 2017 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Insafe- & Daphne program