tisser i sengen
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
mine forældre er blevet skilt og nu er jeg begyndt at tisse i sengen er bange for at sige det til mor da jeg synes det er pinligt og er bange for at hun bliver sur på mig hvad skal jeg gøre

Svar:
Kære du.
Hvor er det godt du skriver ind, når du er bange for at tale med din mor om det. Jeg kan godt forstå det er svært.
Jeg tror din krop reagerer anderledes end den plejer, fordi du går igennem en hård periode for tiden. Det er hårdt, når to mennesker man elsker rigtig højt går fra hinanden og du har ret til at være ked af det.
Det lyder som om du er en rigtig tapper pige, der ikke vil være til besvær og derfor måske ikke viser, at du rent faktisk er ked af det? Det kunne måske være grunden til, at du i stedet tisser i sengen lige pludselig - det er din krops måde at komme af med det på eller et råb om hjælp og opmærksomhed.
Jeg synes at det eneste du kan gøre, er at snakke med din mor. Jeg tror helt sikker ikke, at hun bliver sur på dig. Til gengæld kan det være I kan få jer en rigtig god snak, så du måske også kan blive lidt mere rolig i forhold til jeres situation og måske blive overbevist om, at det hele nok skal gå?
Jeg kan godt forstå at det kan føles pinligt, men jeg kan love dig for, at du på ingen måde er den første eller sidste der har tisset i sengen i din alder som reaktion på følelsesmæssigt stress. Det er helt normalt.
Pøj pøj med jeres snak og skriv endelig igen, hvis du har flere spørgsmål.
KH. Mette M.