tisser hele tiden, smerte i maven, og små røde knopper.
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej(: jeg har en lillesøster som sider her ved siden af mig og ønsker brændene et svar, på hvad hun fejler? hun er på p-piller og er forsat en mdr til p-pillerne så hun slap for at få sin mentratiion i den her mdr. hun har været oppe hele natten og for at tisse og har ikke dårlig nok fået sovet. hun har lige opdaget at hun har nogle røde knopper forskellige steder på maven og det er noget der først er kommet nu. hun har utrolig ondt og det er slemme mave smerter som hun ikke burde få fordi hun netop er forsat på p-pillerne men alligevel har hun en form for mentration smerter? vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre for det bliver godt igen? og vi kan se på hende at hun lide meget, og græder.

Svar:
Hej I To.
Det er godt i snakker sammen og godt at I reagerer når din søster har så ondt som du beskriver.
Først synes jeg I skal snakke med jeres far eller mor. Specielt hvis man har så ondt man ikke kan sove for det.
Umiddelbart tror jeg ikke det er smerter på grund af p-pillerne eller manglende blødning. Det lyder mere som om din søster har fået en blærebetændelse eller urinvejs infektion. Derfor er det vigtigt at I eller jeres forældre kontakter jeres læge eller en vagtlæge i dag.
Venlig hilsen
Anette