Tavshedspligt 2.

brevkassespørgsmål

Tavshedspligt 2.

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej igen. Det er fordi, min far slår og truer med det. Har haft det skidt i omkring 2 års tid, men her det seneste år er det blevet lidt værre og de sidste 2 måneder er jeg gået helt ned med flaget. Jeg har det skidt med mig selv, og min fars hårde ord og kommentarer gør at jeg føler verden er bedre tjent uden mig. Har en veninde der har været indlagt for diverse tanker, lidt de samme som mine, som sagde at det kunne være jeg havde brug for indlæggelse. Har snakket med andre veninder om det, som sagde at det nok var det jeg havde brug for. Men den veninde har været indlagt i 9 uger. Jeg har bare ikke tid til at være indlagt når jeg har eksaminer og en USA tur der venter. Kan ikke overskue alt det bliver presset ud i en spids her til sidst, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre længere.

Svar:

Hej igen,

Jeg kan virkelig godt forstå at du er presset og forvirret. Hvordan finder man ud af hvordan man skal forholde sig til rejse, eksamner, familie og ens eget hoved og tanker.

Mit absolut bedste råd til dig er, at du for nu ikke skal tænke på hvad din far siger, du skal ikke tænke på hvordan og hvorledes med USA turen. Du skal simpelthen kun fokusere på hvordan du har det og hvordan du får det bedre. Så jeg synes du skal tage ned til din læge. Du kan sagtens bestille tid og se din læge uden dine forældre er med, hvis du synes det er rarest. Det bestemmer du selv. Som jeg skrev sidst, så kan man sagtens snakke med lægen og finde du af hvad der skal gøres inden dine forældre skal involveres.

Det vigtigste er at du får det bedre og at du får styr på alle tankerne og følelserne. Brug dine veninder og snak med dem om dine bekymringer, præcis som du gør. Det er sundt og vigtigt at have nogen at tale med. Men veninder på din egen alder har ikke så meget erfaring med hvordan man hjælper andre, det skal voksne til og derfor skal du få bestilt en tid hos din læge, så du kan få snakket med en voksen og en professionel omkring det.

Vi har også en chatrådgivning her i Cyberhus, som du kan prøve. Her sidder der voksne som også gerne vil lytte og prøve at hjælpe. Og den kan du sagtens bruge, samtidig med at du besøger din læge.

Mange gange held og lykke. Jeg håber, du får snakket med din læge og får det bedre.

Venlige hilsner fra Line