talgknopper
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en dreng på 14 år jeg har nogle knopper på min pikhovdet i starten troede jeg at det var nakkeost men har prøvet at bruge Intimsæbe men det kom ikke væk så det må jo være talgknopper men jeg ved ikk hvordan man for det væk :s fordi det er irriterrne at hvis man nu skal have sex med en pige så tror hun jo sikkert at det er nakkost eller noget andet. Men jeg håber at i ved hvordan man for det væk :)

Svar:
Hej Dreng.
Jeg kan godt forstå du gør dig dine tanker om hvad pigerne tænker når man som du har fået talgknopper på penis. Men du er lagtfra den eneste med det problem. Det er beskrevet her, hvis du vil læse det http://www.psykeogsex.dk/talgknop01.htm der er billeder så du kan også se om det ligner. Jeg syntes det er rigtig godt du spørger os og handler på det, når du bekymre dig om tingene.
Hvis du vil have dem væk, skal du gå op til din egen læge og blive undersøgt. Bed om en henvisning til en hudlæge. Hudlægen har så mulighed for at fjerne dem med laser, hvis det er talgknopper.
Jeg syntes også det kunne være en god ide at du snakkede med din far om dit problem, måske han selv har prøvet det og har et godt råd til dig.
Og husk så hvis du dyrker sex, at bruge kondom. Der findes sygdomme som er meget værre end talgknopper man kan overføre ved sex. Du skal ikke være bange for at talgknopper smitter, men hvis du nu har taget fejl og det er kønsvorter du har, så smitter de.
Fortsat god sommer!
Venlig hilsen
Anette