Taber mig hurtigt! - HASTER!

brevkassespørgsmål

Taber mig hurtigt! - HASTER!

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej cyberhus. Jeg er en 18 årig pige som er bange for at hun er ved at komme ud i noget skidt. Jeg har altid haft det dårligt psykisk pga. nogle dumme ting jeg oplevede i barndomen. Som 13 årig begyndte jeg at fokusere på min vægt og min størelse. Jeg synes det var så fedt når folk sagde "Hold kæft hvor er du tynd", "Det er snyd du er så tynd", "Jeg vil gerne være ligeså tynd som dig" .. Det drev mig dog nok til vanvid tilsidst for jeg endte i en mild form for anoreksi? jeg var dernede hvor jeg ikke spiste noget om dagen, men lige pludselig vendte det og jeg kom ud af det igen, ved ikke hvordan eller hvorfor, men tror det har noget med at gøre at jeg fik en kæreste. Nu er jeg 18 år og er ca 162 høj. Jeg spiser stort set ikke noget om dagen mere, og den nedskæring af mad er sket meget hurtig og jeg taber mig meget hurtig. Igår spiste jeg fx 2 stykker rugbrød ved eftermiddags tid og 2 stykker hjemmelavet pizza til aftensmad, jeg spiste først igen idag ved 10 tiden, hvor jeg spiste en halv rundstykke siden har jeg ikke spist. Jeg vejede mig her idag til aften, der vejede jeg 43,1 havde det været om morgenen havde det nok været nogle gram lavere, men i sidste uge vejede jeg altså 45 kg. Jeg er ved at være bange for mig selv og min krop, jeg ved ikke hvad der sker med? jeg aner ikke hvor jeg skal gøre af mig selv. Jeg er simpelhent bare så forvirret! kan i ikke hjælpe mig, jeg står simpelhent på bar bund. :'(

Svar:

Hej med dig.

Jeg synes det er rigtig godt du reagerer, når du kan mærke at du er på vej ud i noget skidt, som du skriver.

For at du kan få den bedste hjælp, så har jeg valgt at sende dit spørgsmål over til brevkassen "Sundhed og sygdom". Det har jeg gjort fordi der ved de rigtig meget om det her med, når tanker og følelser går ind og påvirker ens måde at tænke om ens krop, om vægt og udseende.

Du kan finde deres svar inden for maks 10 dage. men hvis du gerne vil have hjælp hurtigere, så synes jeg du skal logge på chatten allerede i eftermiddag, hvor den er åben fra kl. 13-16.

Venlig hilsen

Line