Svimmelhed tit.
brevkassespørgsmål af
Mig
15 år
Hej.
Jeg er her på det sidste begyndt at føle mig svimmel ret tit, og der undre mig. For jeg synes selv at jeg drikker nok vand o.s.v.
Tit så sortner det for mine øjne, og verden begynder at snorer rundt, så jeg bliver nødt til at sætte mig ned.
Hvad kan man gøre ved det?

Svar:
Hej
Svimmelhed er et meget uspecifikt symptom i sig selv. Det kan være tegn på rigtig mange ting - men ikke nødvenbdigvis noget farligt.
Det kan være et spørgsmål om dit stofskifte, din kost eller noget helt tredje.
Jeg synes du skal snakke med din læge om det. Hvis jeg/han skal kunne hjælpe dig kræver det en lille snak om hvornår du bliver svimmel, om det er i forbindelse med fysisk aktivitet, relation til måltider mm. Det vil også være en god ide at få taget nogle rutine blodprøver for bla. at udelukke problemer med dit stofskifte.
Jeg håber du kan bruge mit svar :)
Venlig hilsen Simon