sveder mellem benene
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej
Mit problem er at jeg let sveder mellem benene. Det sker hvis jeg har stramme bukser på og sidder lidt for længe. Det føles som om man har tisset i bukserne, dog ikke helt så voldsomt x) Jeg går kun i bomuldstrusser da jeg ved det hjælper huden med at ånde.................har i gode råd til at slippe af med varmen dernede?

Svar:
Hej du
Det lyder sørme irriterende, sådan at svede mellem benene.
Sådan som du beskriver det - at sveden kommer når du har stramme bukser på og sidder længe - så tror jeg ikke du kan gøre meget andet end du gør. Det er helt rigtigt at det hjælper huden med at ånde, når man har bomuldstrusser på. Ligesom trusser i kunstigt materiale kan give mere sved, så kan stole af plastik eller lignende også gøre det samme. Derfor kan det hjælpe på at sidde på en stol som måske har stofbetræk. Derudover så kan du undgå de meget stramme bukser, som gør det værre.
Vores svedproduktion er meget forskellig fra person til person. Det afhænger både af gener (altså det man har arvet fra sin mor og sin far) og af hormoner. Og i din alder er der stadig store udsving i hormonerne og det kan gøre at problemet er større i dit tilfælde. Så vil det forhåbentlig blive mindre efterhånden som du bliver ældre. Hvis problemet er meget generende for dig og ikke bliver bedre med årene, så synes jeg du skal smutte ned til din læge og få det tjekket.
Held og lykke med det.
Venlige hilsner fra Line