Svar venligst Iben - Bryster
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Iben. Jeg ved ikke om det her er normalt. Jeg synes mine bryster er store. I forhold til min brors. Altså drenge plejer ikke at ha så store bryster. Ved du om det er normalt? Og hvordan kan jeg få dem til at blive mindre? Håber du svare på mit spørgsmål. ( Har haft store bryster i omkring 1-2år ).

Svar:
Hej du
Det er godt, at du skriver herinde. Du er i en alder, hvor der sker mange ting med ens krop, og det er godt, at du er opmærksom det.
I puberteten bliver kroppen påvirket af forskellige hormoner, som gør at kroppen kommer til at se anderledes. Dine bryster og brystvorter kan godt komme til at se anderledes ud under puberteten, og det er normalt.
Jeg kan ikke se dig, eller undersøge dig, og derfor kan jeg heller ikke fortælle dig, om dine bryster er større end normalt. Men drenge plejer ikke få store bryster. Jeg kan forstå, at du har talt med din bror om det. Det kan være at du også kan prøve at tale med nogen af dine venner eller din far. Og hvis de også synes, at dine bryster er større end hvad de skal være, synes jeg at du sammen med en af dine forældre gå til lægen og få det tjekket.
Med venlig hilsen
Gowsini Joseph