SVAR HURTIGT- tilbagesvar på jeres svar - har et kæmpe problem!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Kære brevkasse - skriver igen igen. Jeg have jo misset første ppille tirsdag 9/8. og tog fortrydelses pille torsdag 11/8. MEN vi har ikke brugt kondom i weekenden 12-14/8 :( vidste vi ikke at vi skulle. og lørdag aften/nt arbejdede jeg som baretender, og glemte endnu en pille :( Er rigtig ked af det. Søndag da jeg tog min søndagspille tænkte jeg at jeg bare skulle smide den anden pille ud :( og hvor er jeg dog DUM!!!! Skulle jo have taget den også :´( hvad skal jeg nu gøre? og kan der være sket noget? UNDskyld Undskyld jeg er så dum :( Men i forvejen har je det svært lige for tiden - går og føler mig tyk ( er 161 høj og vejer 62 kg) og min kærste jeg bor med arbejder hele tiden. Så har været rimelig depri for tiden og nu føler jeg mig bare endnu mere nede pga glemt pille.. Ikke det at jeg kan risikere at blive gravid, for det FRYGTER jeg ikke. Men at jeg glemte den. Sys bare slet ikke der er noget der køre for mig - det var også mig som skrev ind omkring hjernerystelse. Sys virkelig bare jeg er uheldig for tiden og med min skolegang ( går på en erhversskole og skal have læreplads for at komme videre). Alt ser sort ud, undtagen mit forhold :) det går tværtimod super godt :) hvilket jeg er glad for. Np men det var for at komme ud med det hele :) Svar bare på det med ppillerne, det er det der er vigtigt for mig. Det andet var bare for at få luft :/ Har ondt i midten af underlivet - menslignende smerter og tisser ofte sys jeg, og så har jeg bare sådan fået lyst til søde sager men samtidig får jeg også hurtig kvalme........Føler det som når jeg skal have mens - men der kommer ingen ting. Hva kan det være? har overvejet blærbetændelse, men har ikke svie når jeg tisser/smerter ved vandladning....Men søger lige lidt rådgivning. Håber I svare mig hurtigt hvis I kan :) Tak på forhånd og tak for en super brevkasse!!!

Svar:
Hej igen.
Sikke mange ting, du går og tumler med. Jeg kan godt forstå, hvis du synes, det er hårdt for tiden.
Angående den manglende p-pille, så kan man få en fortrydelsespille, som kan tages op til 5 dage efter samleje. Den er på recept, så det vil sige, at du skal have den hos en læge. Men man bør ikke tage mere end en fortrydelsespille inden for samme cyklus, og som jeg kan tælle dagene er det vist også ved at ud over de 5 dage. Under alle omstændigheder synes jeg, du skal bestille en tid hos din læge til en snak om, hvad du så skal gøre. I kan også få en snak om der er andre præventionsformer, der kunne passe bedre til dig end p-piller.
Jeg synes også, du skal fortælle din læge om at det gør ondt i underlivet, at du tisser meget og har lyst til søde sager. Din læge vil kunne undersøge din urin for om du har blærebetændelse, og du kan også bede ham/hende om at måle dit blodsukker.
Jeg synes, det lyder som om, at du har en masse spørgsmål, som du godt kunne tænke dig at få drøftet med nogen. Det er lidt mere, end det jeg kan klare her i brevkassen, men hvis du skriver ind til "Når det gør ondt inderst inde", vil du få et svar fra nogen, der er vant til at tale med unge om den slags ting, du går og tænker på. Du er også meget velkommen til at skrive ind til chatten. Du kan selvfølgelig også tale med din læge om disse ting.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Mange hilsner Christine