Svamp i skeden

brevkassespørgsmål

Svamp i skeden

brevkassespørgsmål af
Fie
15 år
Oprettet 7 år 2 måneder siden

Hej jeg er en pige på 15 år som har fået svamp i skede men ved ikke hvordan jeg skal komme det på så ville hår om dere er nogen dere kan fortæle mig fordan men skal komme det på eller komme med et tip men tak på forhånd

Svar:

Hej

Tak for dit spørgsmål. Det er ikke ualmindeligt at få en svampeinfektion i skeden, og der er heldigvis behandling. Man kan købe det på apoteket uden recept, og den mest almindelige behandling er en kombination af stikpille (vagitorie) som skal føres op i skeden, og så creme.

Det er altid fornuftigt at ens kæreste/partner behandles samtidig, så risikoen for ny smitte er mindre. Desuden synes jeg at man bør kontakte sin læge hvis ikke symptomerne lindres med en svampekur.

Mvh

Mads

Madss billede
Mads fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål