sten?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
for ikke så længe siden var jeg sammen med min kæreste. han gav mig finger og sådan noget og jeg bemærkede at jeg var meget øm et sted. jeg undersøgte det da jeg kom hjem for det gjorde virkelig ondt. jeg fandt ud af at der er noget der føles som en lillebitte sten under huden som gør meget ondt. hvad er det og hvad kan jeg gøre ved det? :(

Svar:
Hej du!
Det er rigtig godt at du er så opmærksom på din krop, og at du prøver på at få svar på de spørgsmål som du har på hjerte.
Jeg kan ikke helt finde ud af hvor du har mærket det ømme sted ud fra dit spørgsmål. Der findes en slimhinde del, som er inde i skeden og et hudområde, som ligger udenfor skeden.
Hvis den ligger i hudområdet omkring skeden så kan det være en hårsæk som der er gået lidt betændelse i. Det kan godt mærkes som en hård sten under huden. Det er ganske ufarligt, og plejer at gå væk af sig selv.
Hvis det ikke går over af sig selv i løbet af en uge, så syntes jeg at du evt. sammen med en af dine forældre skal aftale en tid hos lægen, så han kan se lidt nærmere på det.
Venlig Hilsen
Iben