spisevaner

brevkassespørgsmål

spisevaner

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

jeg har virkelig meget dårlige spisevanner

Svar:

Hej Pige 19 år

Det er godt at du er opmærksom på, at du har dårlige spisevaner. Kroppen har brug for at få sund mad og derfor er det vigtigt at du prøver at få nogle nye spisevaner.

Der er rigtig mange ting som kroppen har brug for, for eksempel frugt, grøntsager, groft brød, fisk og mange andre ting.

Hvis du bor hjemme, så synes jeg du skal prøve at snakke med dine forældre og se om i sammen kan finde nogle sunde og nye retter i kan lave sammen. Hvis du ikke bor hjemme, så kan du prøve at snakke med en lærer, eller en god veninde. Måske kan i sammen finde gode opskrifter og købe ind sammen, hygge jer med det. Du kan finde en masse spændende ideer her..

Du skal også prøve at skære ned på alt det usunde. Det kan være slik med meget sukker i og mad hvor der er alt for meget fedt i...

Held og lykke med det hele

Vh

Iben