Smerter ved vejrtrækning
brevkassespørgsmål af
mia
14 år
hej jeg har ondt når jeg taker vejrt og jeg har vært ved lægen og bliven undersøgt det gøre ondt nor´ger jeg bånd håste og grine

Svar:
Hej.
Det du beskriver er ret uspecifikt og kan i virkeligheden betyde flere forskellige ting. Det lyder umiddelbart mest som en infektion i dine luftveje (som er meget udbredt i denne tid) og i de fleste tilfælde er helt ufarligt.
Det er vigtigt at vide præcis hvornår det gør ondt, og hvornår det ikke gør ondt. Er der åndenød i forbindelse med smerterne, og har du det både i hvile og i forbindelse med fysisk aktivitert?
Det lyder med andre ord som en rigtig god idè, at du er gået til din egen læge med det. Han/hun vil kunne hjælpe dig med at komme til bunds i det.
Rigtig god bedring
Simon