smerter efter sex

brevkassespørgsmål

smerter efter sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej.. Min kæreste og jeg begyndte at have sex for ca. tre måneder siden. I starten gjorde det ikke ondt eller noget som helst, men i løbet af de sidste 2 måneder er jeg begyndt at have smerter i underlivet dagene efter, vi har været sammen.. Vi eksperimenterer ret meget, og jeg ved ikke om det kan skyldes nogle forkerte stillinger, eller noget andet vi gør galt? Har også tænk på sex-sygdomme, men så forstår jeg ikke hvorfor, jeg først begyndte at mærke til smerterne lidt over 1 måned efter, vi gjorde det allerførste gang. Og desuden er smerterne der også kun i 1-3 dage efter... Det er smerte i underlivet, og de er værst, når jeg er på toilet. Jeg håber virkelig i kan hjælpe, for spiser panodil for at mindske smerterne, og en dag var det så voldsomt, at jeg overvejede at tage hjem fra skolen.. Min kæreste og jeg har aftalt ikke at have sex, før vi finder ud af hvad det er galt.. På forhånd, tak for hjælpen... (:

Svar:

Hej med dig!

Mange tak for dit brev. Det lyder som om, du og din kæreste har et fornuftigt forhold til sex. Det er sundt og sjovt at eksperimentere med forskellige stillinger, og det er også en god idé at vente med at have sex, til I finder ud af, hvorfor du får ondt.

Du kan godt have fået en sex-sygdom selvom det først er begyndt at gøre ondt lidt over en måned efter at I gjorde det den første gang. Jeg synes, du skal tage til din læge for at blive undersøgt. Din læge vil formodentlig lave en underlivsundersøgelse og tage nogle prøver, så I kan finde ud af, om du skal have noget behandling, der kan hjælpe dig!

Jeg håber, du kan bruge mit svar!

Mange hilsner Christine