Smerte i urinhovedet
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har gennem 2 år været hos lægen fordi jeg hele tiden får blærebetændelse. Jeg har får nyligt lagt mærke til at hver gang jeg tisser gør det ondt også når jeg presser på et specifikt sted på mit urimrør/hoved.Jeg er fortvivlet om det kan være noget med min blærebetændelse at gøre eller om det er noget helt

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du døjer med tilbagevendende blærebetændelser og desuden har ondt ved det yderste af urinrøret og spekulerer på om der er en sammenhæng.
Blærebetændelse kan jo give svie når man tisser og det kan måske også give smerter ved det yderste af urinrøret. Det kan evt være fordi din blærebetændelse endnu ikke er helt væk og du fortsat har lidt bakterier i din urin. Om du fortsat har en rest af blærebetændelse kan man finde ud af ved at lave en urinprøve som du sikkert har prøvet før hos din læge. Man kan jo også have svie og smerte ved urinrøret af andre årsager, som f.eks klamydia, så hvis du kan være i fare for at have det, synes jeg også du skal have det tjekket ved din læge. Hvis din læge slet ikke kan finde ud af hvad det er, og du fortsat er generet, kunne det være en idé at spørge om du kunne blive henvist til en gynækolog.
Jeg håber at du kan bruge mit svar og at dine gener snart er væk.
Med venlig hilsen
Morten