Slim og andet
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Kære cyperhus. I en uge har jeg uden grund fået slim fra skeden, så mine under bliver helt slimet til. Vær eneste gang jeg skal tisse eller tage trusserne af Er jeg ved at blive kvælt af den pisse klamme lugt. Er der noget jeg kan gøre

Svar:
Hej med dig!
Mange tak for dit spørgsmål, det er rigtig godt du er opmærksom på din krop og skriver til os når du bemærker noget har ændret sig. Jeg kan godt forstå det er ubehageligt for dig at have de gener.
Der er mange forskellige årsager til at man som pige kan få mere udflåd eller udflåd der ser anderledes ud. Du fortæller at der er kommet mere udflåd og at den lugter grimt. Det kan være tegn på at du har fået en betændelsestilstand i skeden.
Alle piger har nogle bestemte slags bakterier i skeden, der sørger for at alt er som det skal være. Nogle gange kan det ske at nogle bakterier udefra kan trænge op i skeden og fjerne de gode bakterier. Det kan blive til en betændelsestilstand, der hedder "bakteriel vaginose". Der kan udflåden have en fiskelignende lugt.
Det kunne tyde på du har en betændelsestilstand og derfor synes jeg det vil det være en god ide at du går til din læge, så hun kan undersøge om du skal have behandling for din udflåd.
Jeg håber du snart får det bedre.
De varmeste hilsner fra
Anita