Slankepille "Alli",
brevkassespørgsmål af
Anonym
Hej (: Jeg har lige læst om de nye slankepiller 'Alli', der snart
skulle blive receptfri. Jeg er en pige på atten, der længe har forsøgt
at smide de sidste kg, og er ved at blive lidt smådesperat. Jeg har
hørt at pillerne skulle forhindre man optaget så meget fedt fra maden,
er det korrekt? Jeg er i forvejen meget bevidst om kost og motion, men
føler jeg har brug for et lille 'skub' for at tabe det sidste.

Svar:
Hej med dig :-)
Først vil jeg sige, at det er rigtig godt at du er meget opmærksom hvordan kost og motion har en god indflydelse på kroppen, og er vigtigt hvis man gerne vil have et blivende vægttab.
Jeg kender ikke så meget til de de slankepiller der hedder Alli, andet end at man snart kan købe dem uden recept, som du også skriver. Derfor kan ikke svare jeg dig på om de piller forhindrer at der bliver optaget så meget fedt fra maden.
Det er vigtigt at man kender til den medicin man tager, og hvilke bivirkninger man evt. kan få af dem. Derfor syntes jeg det er vigtigt, at du tager en snak med din læge først, inden at du begynder at tage dem.
Din læge kan se dig og derfor er det nemmere for ham/hende at rådgive dig og besvare dine spørgsmål om vægt og hvilken model der ville være bedst for dig.
Venlig Hilsen
Iben Pedersen