Sæd

brevkassespørgsmål

Sæd

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hvor kan man gå hen for at få sit sæd teste om det er dårligt eller godt :D

Svar:

Hej med dig
Sæd undersøges på et laboratorium på et sygehus eller på en klinik. Det er forskelligt alt efter hvor man bor i landet. Din læge ved, hvor du kan få undersøgt sæden. Nogle steder får man besked på at lave en prøve hjemme, og så skal man aflevere den hurtigt til laboratoriet. Andre steder laver man prøven på selve stedet i et rum, hvor man er alene.
De der kigger på sædprøven er uddannet i at kigge på sædceller. Man kigger blandt andet på hvor mange sædceller der er, hvor hurtigt de bevæger sig, og om de ser normale ud.
Med venlig hilsen
Kathrine