Rokketand og Operation?

brevkassespørgsmål

Rokketand og Operation?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 8 år 2 måneder siden

Hej Cyberhus. Min lillebror på 7 år skal operes og bedøves vedr. hans brækket arm d. 29 Januar og han har lige fået en rokketand i dag d. 24 januar. Jeg har hørt at man ikke må operes eller bedøves når man har en rokketand. Men hvad skal man så?

Håber i har et svar, til et vildt underligt men samtidig svært spørgsmål :)

Fortsæt god dag <3

Svar:

Kære du

Jeg har søgt og søgt men kan desværre ikke finde et endeligt svar på dit spørgsmål. Anæstesilægen (bedøvelseslægen) vil kunne fortælle dig hvad man gør ved rokketænder når man skal opereres. Det er nemlig dem der passer på luftvejene når man skal bedøves  og løse tænder og proteser er noget de altid vil spørge om. God bedring med din lillebror!

Mange hilsner

Lise

LiseJs billede
Lise har svaret på dette spørgsmål