Rifter på penis

brevkassespørgsmål

Rifter på penis

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Cyberhus, Jeg har fået nogle rifter på min penis, de kom for en uges tid siden, de kom sådan meget pludselig ved ikke hvorfor,hvordan de er kommet? Dengang onanerede jeg optil 3,4,5,6 gange på en dag! Kan det være derfor? har 2 rifter på det hud der sidder rundt om inderhud og en i bunden af penishovedet? det kan godt gøre ondt når jeg skal pisse også fordi der kommer urin i rifterne øvesert. Har ikke onaneret andet en 2 gange på de sidste 7 dage. Hilsen Den Bekymrede Dreng!

Svar:

Hej Bekymrede Dreng.

Det lyder som om, du allerede har fundet løsningen selv. Alligevel skal du have ros, fordi du søger råd når der er noget du er usikker på.

For at svare på dit spørgsmål med det samme, så tror jeg, du har ret i, at årsagen til rifterne er, at du måske har været en smule mere aktiv, end den kan holde til.

Rifter er meget naturlige at få på penis engang i mellem – også efter samleje – og de forsvinder igen.

Jeg kan læse mig til at rifterne opstod for en uges tid siden, så mit råd til dig er fortsat at holde lidt igen, til de er helt væk.

Der findes ikke så mange andre andre årsager til rifter på penis, så jeg tror bestemt ikke, du skal være bekymret. Hvis de nu ikke forsvinder, eller hvis du får udslæt eller andet, som føles forkert eller ser forkert ud, så synes jeg, du skal gå til lægen og få det undersøgt.

Til sidst vil jeg lige minde dig om, at vi også har brevkassen ”Sex, lyst og erotik” og så fandt jeg lige en artikel på sexlinien.dk om onani for drenge her. Her står der lidt om forskellige måder at gøre det på og lidt mere viden. Måske kan det inspirere dig, så du føler, at lidt færre gange om dagen er nok.

God læselyst :)

Venlig hilsen Mette