Rifter med sår

brevkassespørgsmål

Rifter med sår

brevkassespørgsmål af
F
23 år
Oprettet 7 år 1 måned siden

Hej,

Mit problem består af at jeg har fået 4 rifter midt på penis af følge af onani. Jeg har haft dem i 2-3 uger nu. Der danner sig sår omkring rifterne efter 24 timer, men de sprækker ved hver reaktion og såret ryger typisk af ved bad. Jeg onanerer hverken mere eller har sex - har ikke gjordt det et par dage.

Er der andet jeg kan gøre? noget smørelse eller særlig handling?
Mvh f

Svar:

Kære F

Tak for dit spørgsmål.

Jeg synes, du skal give det lidt tid endnu. Tag en uge mere, hvor du ikke rører ved rifterne udover at skylle med vand, når du er i bad. Så burde de hele op af sig selv.
Du skal gå til læge, hvis rifterne bliver større/dybere eller, hvis der kommer tegn på infektion. Det kan være rødme af huden/slimhinden, ømhed eller gulligt pus fra rifterne.

God bedring,

Mvh Anne

Annes billede
Anne har svaret på dette spørgsmål