"Revne" i foden

brevkassespørgsmål

"Revne" i foden

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 8 år 2 måneder siden

Hej, det er sådan at jeg hurtigt får en slags revne i foden, på trædepudeN (tror jeg det hedder) tæt ved. Jeg smører mine fødder i creme hverdag, så det er ikke fordi jeg har som sådan tørre fødder. Men ja de revner gør rigtig ondt, især når jeg løber og skal lave sport.

jeg ved ikke hvor de kommer fra. Men hvad kan det være? Og hvad kan jeg gøre?

Svar:

Kære Du

Du skriver, at du har en revne under foden, som gør meget ondt. Dette også selvom du smører fødderne. Det lader til, at det er meget generende for dig, derfor synes jeg, at det er rigtig godt du har henvendt dig her.

Det første jeg kommer til at tænke på er, at det er hård hud under fødderne som danner revner. Det kan muligvis fjernes ved din egen læge eller ved brug af en fil mod hård hud. Der kan dog også være andre årsager til revnen, og under alle omstændigheder synes jeg, at det er en god ide at få din egen læge til at undersøge foden. Du kan jo bestille en tid når du ser dette svar, så kan du formentlig snart komme igang med sporten igen.

Jeg håber du har fået svar på dit spørgsmål, ellers må du gerne skrive igen.

Vh Kasper

Kaspers billede
Kasper har svaret på dette spørgsmål