røde siendeknopper iarmhulen
brevkassespørgsmål af
Anonym
hej. Jeg har i begge armhuler røde sviende knopper. Det er ikke opstået ved barbering, og de sidder lige under hårene i armhulen. Det ser ud til at der omkring knopperne også kan være lidt tør hud. Bruger ikke deo. Det er generende dels pga. af svien herfra. Har i et bud på hvad det kan være? VH Mette

Svar:
Hej Mette.
Hvor er det godt du er opmærksom på din krops signaler, og at du spørger når du er i tvivl om tingene.
Knopper kan være mange ting, derfor bliver jeg også nødt til at bede dig kontakte din læge for at få set på knopperne, som kan være alt fra varmeknopper og eksem, til allergi. Hvis det fx. er varmeknopper, som du er kommet til at klø i, kan der være gået betændelse i og så kan det være derfor de svider. Det er ikke noget at være nervøs eller bange for, det er mere irriterende for dig end det er farligt.
Men det kan din læge svare helt præcist på.
Med venlig hilsen
Anette