Røde mærker på indersiden af baller

brevkassespørgsmål

Røde mærker på indersiden af baller

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 8 år 1 måned siden

Hej.

Jeg har i et par dage døjet med at gå.

En dag hvor jeg skulle i bad kiggede jeg om der var noget, jeg så to røde mærker, som var ved hver side af mine trusser (tæt på min vagina), jeg tænker på hvad jeg skal gøre og hvad det kan skyldes af?

Tak på forhånd! :-)

Svar:

Hej

Hvor irriterende, at du døjer med at gå. Og ja, det skyldes nok de mærker du har set. Som jeg forstår sidder det mere ind mod vagina end på inderlåret. Det er selvfølgelig svært at sige helt præcis hvad det er, nu hvor jeg ikke kan se det.

Men jeg tænker umiddelbart to ting.

1. Det kan være gnidningsmærker. Altså at dine inderlår, din hud og det yderste af dine skamlæber gnider mod hinanden når du går. Det sker ret ofte og kan forværres hvis man f.eks. har det varm og sveder i det område. Så vil det gå væk. Det hjælper hvis du bruger trusser, som ikke har en skarp blondekant. Det vil forværre det.

2. Det kan være svamp. Det kan sidde på ydersiden af skeden. Det giver rødme, hævelse og kan føles ømt og sviende. Det vil dog ikke så tit give smerter når man går.  Det kan behandles med creme, som du kan købe i håndkøb på apoteket.

Håber det kunne gøre dig lidt klogere. Mest sandsynligt er det gnidningsmærker og så går det heldigvis væk igen.

Mange hilsner fra

Line

Line har svaret på dette spørgsmål