Rød plet i øjet??
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej:-)
jeg har en rød plet i min hvide region af mit øje?? Har haft den i lang tid, men vil hodt vide hvad det er?? den ændre sig ikke, den er der altid og jeg ved ikke helt hvad det kunne være?? Den er ikke til noget problem udover at det ser lidt underligt ud?? Det sker at den nogle gange er tydelige og andre gange mindre tydelige?? Hvad tror i det er?

Svar:
Hejsa
Mange tak for dit spørgsmål. Selvom du giver mange oplysninger er det lidt svært at svare på hvad det er, når jeg ikke kan se det.
Umiddelbart tænker jeg, at det kan være en blødning i de små kar, der ligger lige under slimhinden, men vil du være sikker, skal du en tur forbi din læge. En sådan blødning kan komme, hvis man fx har allergi, har fået noget i øjet (som et slags sår, der skal hele), øjenbetændelse etc. Hvis du har ondt i øjet eller synsforstyrrelser er det vigtigt, at du søger læge.
Håber det gav lidt svar, men var jeg dig, ville jeg bestille tid hos lægen.
Mange hilsner
Eva