Problemer med underlivet
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg er en pige på 16 år som har et problem.
Har fået en ret seriøs flirt, og vi har derfor begivet og ud i sex, men han kunne simpelthen ikke komme op. Jeg kan heller ikke få en tampon op, og det er lige som om der er noget "hud" der sidder i vejen? Hvad kan det være? Er det normalt, eller skal jeg gå til lægen?
Har aldrig været stor fan af onani, mest af alt da det har gjort ondt, og jeg ikke har kunne komme rigtig op med noget.
jeg er klar til sex, men tør ikke rigtig hvis han ikke kan komme op. Dog at jeg ikke kan bruge tampon er nok det mest væsenlige.

Svar:
Hej
Det du beskriver lyder umiddelbart som din jomfruhinde. Der er stor forskel på jomfruhinder fra pige til pige. Hos nogen er det en ganske tynd halvmåne formet hinde, og hos andre er det en hinde som dækker næsten hele indgangen til skeden. Det lyder som om det sidste godt kunne være tilfældet for dig.
Der er ikke noget unormalt i det, men det kan være til stor gene for dig som person - både seksuelt og i forhold til personlig hygiejne.
Den eneste måde du kan finde ud af det på er ved at gå til din læge og få lavet en gynækologisk undersøgelse. Hvis det viser sig at være din jomfruhinde kan denne fjernes med et mindre indgreb. Herefter vil du være i stand til at bruge tampon og dyrke sex uden problemer.
Jeg håber dette besvarer dit spørgsmål, og hører gerne fra dig hvis du har yderligere spørgsmål.
Venlig hilsen Simon.