Prikker på min maven
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Jeg har dette problem at, på min mave, ryg, numse og lår har jeg små prikker. Nogle steder mer end andre. Er det farligt? Er lidt bange for hvad det kan være? Please hjælp mig! På forhånd tusind tak:-)

Svar:
Hej med dig!
Der kan være rigtig mange grunde til at man får udslæt/prikker på kroppen, og oftest er det helt ufarligt!
Måske har du smurt dig med en creme, som din hud ikke kan tåle, så kan den blive irriteret og danne prikker. Det kan også være at du har eller har haft en mild virusinfektion, der giver prikkerne. Har man fået for meget sol, kan huden også reagere ved at lave prikker. I nogle tilfælde klør prikker, men sådan behøver det ikke altid at være.
Mange gange går prikkerne væk af sig selv, og måske finder du aldrig ud af, hvorfor du fik dem. Det kan være at din mor eller far har et bud på, hvorfor du har dem?
Hvis du er skidt tilpas, hvis prikkerne spreder sig, gør ondt eller klør meget, synes jeg du skal snakke med din mor eller far om det, det kan være at de synes, at jeres læge lige skal kigge på det.
Mange hilsner fra Kathrine