Prik
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej.. Jeg har opdaget en lille prik på min ydre skamlæbe.. Den har været der et lille stykke tid, men nu er den begyndt at bule ud og den er helt mørk.. Er det noget jeg skal være bekymret for? Håber i kan hjælpe.. På forhånd tak..

Svar:
Hej med dig.
Mange tak for dit spørgsmål. En prik på skamlæberne kan være forskellige ting, det kan være en helt almindelig hudstilk, som ikke gør noget, det kan være et modersmærke eller noget irritation omkring en hårsæk, men det kan også godt være en køns orte. Køns otter er noget, som rigtig mange mennesker har. Nogle er helt flade og kan ikke ses, derfor er der mange, der ikke ved, at de har dem. Men de kan også godt bule ud og blive mørkere. Det er ikke noget, du skal være bekymret for, men du kan gå til din læge og blive behandlet for det.
Jeg kan naturligvis ikke med sikkerhed fortælle dig, hvad din prik er, men hvis du går til din læge, kan du bedre få svar, og du kan få behandling, hvis det er nødvendigt.
Jeg håber du kunne bruge mit svar.
Mange hilsner
Christine