Pludselig svimmelhed og krampe
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hejsa :) Nogengange bliver jeg svimmel, selv når jeg sidder ned, og det er virkelig ubehageligt. Jeg drikker det jeg skal, og spiser almindeligt, selvom kraftigt lavt blodsukker godt kan opstå en gang imellem. Når jeg bliver svimmel, når jeg altid at gribe fat i noget, hvis jeg står op. Min veninde greb mig engang på et tidspunkt, fordi det kom så pludseligt uden forvarsel. Bagefter fortalte hun, at jeg var gået fuldstændig i krampe. Efter den dag, har jeg haft flere små krampeanfald, og også et par gange, hvor jeg er faldet pludseligt i søvn, sådan uden videre. Det er skræmmende og ubehageligt for både mig, og mine medmennesker. Men, hvad kan det være? Håber I kan give mig et svar. Hilsen en HF-studerende på 17 år

Svar:
Hej med dig!
Det er godt, at du har skrevet herind og fortalt om, hvordan du har det. Det lyder ikke rart, at du bliver svimmel, får kramper og falder i søvn uden videre. Jeg ville ønske, jeg kunne give et svar på, hvorfor du har det sådan, men det er svært at give en konkret diagnose ud fra dit brev alene. Det, jeg synes, du skal gøre er, at bestille en tid hos din læge for at fortælle om det, du har skrevet til mig. Din læge vil kunne stille dig flere uddybende spørgsmål, og vil også kunne undersøge dig. Det er nødvendigt for at komme en diagnose nærmere.
Held og lykke med det!
Mange hilsner
Christine