pinligt, pinligt, pinligt..
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. jeg ved ikke om det er den rigtige kategori, men nu spørger jeg altså.. Da jeg var mindre var jeg temlig buttet, og sidste sommer tabte jeg med hjælp fra mig selv, 7 kg. Nu er jeg glad for min krop.. Bortset fra, okay, og nu kommer så det pinlige: mit skridt buler op. Så det ligner at jeg er en dreng!! totalt ufedt. Jeg kan ikke have stramme bukser på eller noget. Er det noget øvelser jeg kan lave eller noget? jeg har en kæreste, vi har været sammen et halv år, og jeg vil virkelig gerne være sammen sammen med ham. men jeg er ked af at han skal se dét.. håber i kan hjælpe mig..

Svar:
Hej! Mange tak for dit spørgsmål. Jeg er glad for at du skriver dine tanker til os.
Først og fremmest Tillykke med dit vægttab. Jeg er rigtig glad for at høre, at du er glad for din krop. Det har du også kun grund til at være!
Ud fra det du beskriver, så lyder den frembuling helt normal. Du har haft den hele tiden, men har nok først lagt mærke til det nu, fordi din mave er blevet mindre efter at du har tabt dig.
Kvinder ser i skridtet ud på den måde, du beskriver. Der hvor behåringen i skridtet sidder, buler det lidt frem. Det gør det, fordi det er der skambenet er, og så er der et fedt- og hudlag ovenpå, som skal være der. Man kalder det venusbjerget.
Venus er gudinde for kærlighed, skønhed og elskov i den romerske mytologi. Så du kan rolig være stolt af din krop. Både i stramme bukser og over for din kæreste. Selvom det altid vil være mærkeligt at vise sin krop nøgen over for sin kæreste den første gang, så er der altså ingen grund til at tænke, at du ser forkert ud. Du er en helt normal ung kvinde!
Venligst
Christine