Piercing - bihule problemer?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej! Jeg har i lang tid lavet piercinger på mig selv, - jeg har både købt alt det rigtige piercing udstyr (altså steriliserede nåle, steriliserede smykker, tængerne, klorhexidin, handsker, alt det der) og jeg har altid undersøgt nøje på internettet og hos min kammerat som er piercer, præcis hvor jeg må pierce og hvilke konsekvenser, de forskellige piercinger kan have, - altså lige indtil for ca. to uger siden, da jeg var ret fuld og kom i tanker om, at jeg da egentlig godt lige kunne tænke mig en bridge piercing. En bridge piercing er den piercing, der går igennem næseryggen imellem øjnene. Her er et link til at billede af en sådan: http://fc08.deviantart.net/fs38/f/2008/313/e/f/Carolyn__s_Bridge_Piercin... Så sådan én har jeg nu. Den er lavet med mit sterile udstyr, jeg gjorde alt rigtigt da jeg lavede den, - udover at undersøge konsekvenser og præcis hvordan, jeg skulle gøre det, da det jo mest bare var en impulsiv idé. Jeg har renset den tre gange dagligt siden, og den ser pæn ud, præcis som den skal. Men! Ca. samtidig med at jeg fik den, har jeg følt mig lidt "halvsyg". Altså jeg er en smule snottet hele tiden, og det føles irriterende at trække vejret, især om morgen. Altså ligesom det gør, når man har fået sig en forkølelse. Sådan har jeg haft det i nogle dage nu, og det har ikke udviklet sig til en forkølelse, som jeg havde regnet med, derfor slog det mig, at det kunne have noget med piercingen at gøre. Jeg har Googlet det, og det står flere steder, at piercinger i næsen kan give nogle problemer med bihulerne, men der står ikke, hvordan man kan afhjælpe det, eller hvor "alvorligt" det er. Jeg skriver til dig/ jer for at høre, om det er sandsynligt, at det er pga. piercingen, og hvad jeg i så fald kan gøre ved det? På forhånd tak!

Svar:
Hej med dig!
Mange tak for dit spørgsmål.
Hvis du har fået problemerne efter, at du har laet din bridge piercing, synes jeg, du skal tage til din læge. Jeg kan ikke sige, hvor alvorligt det er, eller om det overhovedet har noget med piercingen at gøre, men det kan din læge være med til at vurdere. Hvis det bare er en almindelig forkølelse, som du også ville have fået uden piercingen, er der ingen problemer. Men hvis du har fået en infektion i kroppen på grund af piercingen, skal du have behandling for det, og have piercingen ud. Jeg synes det er vigtigt, at du tager til din læge, hvis du ikke har fået det bedre, når du læser svaret her.
Jeg håber, du kan bruge mit svar!
Med venlig hilsen
Christine