Penisstreng muligvis et problem
brevkassespørgsmål af
Frustrerende ung fyr
18 år
Hej, jeg står i et problem som jeg aldrig har oplevet før, jeg har 2 gange inde for kort tid oplevet at bløde voldsomt ud af min penis efter sex med kæresten. Det gør ikke ondt når det bløder, og det stopper ret hurtigt. Men inden det sker, så føles det som en elastik der spænder oven på pikhovedet, og det er selvom min kæreste et meget våd, og mit pikhovedet akkurat kun lige er inde i hende. Jeg tænker det er penisstrengen, da det er lige under forhudet det kommer fra, og at min penisstreng ser tynd ud, jeg ved jeg skal gå til lægen, men  i slap tilstand er den meget lille, så skammer mig over den! Kan man selv gøre noget for at det ikke genere en?

Svar:
Hej!
Det kunne lyde som at det lille bånd der sidder på undersiden af penis mellem glans og penisskaftet er for kort og overrives. Der kan ske i alle aldre ved samleje, erektion eller vask/personlig hygiejne. Det kan enten være medfødt eller skyldes arvæv som så kan blive værre med tiden, og skal derfor behandles. Det er en lille operation der skal til, men selvfælgelig skal det først undersøges, så du skal forbi din egen læge.
Jeg er da ked af at høre, at du skammer dig over din krop. Størrelsen på en slap penis varierer vildt meget. Nogle har en stor slap penis der ikke ændrer sig særligt i størrelse ved erektion, og nogle har en lille slap penis som vokser flere centimeter. Vi er alle meget forskellige, og der er intet der er mere rigtig end det andet. Jeg kan selvfølgelig godt forstå hvis du synes det er lidt akavet, men husk at for din læge er en penis fuldstændig lige så almindelig som en fod (som lige som resten bare en del af vores krop!), og din læge har set virkelig mange, fordi det er en del af jobbet (som alle læger jo selv har valgt!).
Held og lykke med det!
Rebecka