Penishoved klør.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg er en dreng på 15 år som har fået et kløende penis hoved, den er ret rød foran på penishoved, der hvor pis sæd osv kommer ud, jeg har aldrig tørret mig efter toiletbesøg altså når jeg har pisset, selfølgelig. Jeg tænkte om det kunne være derfor, så jeg er lige startet med at tørre mig. PS er stadig jomfru så regner ikke med det er kønssygdom! Har også et nummer to problem som er: Mit penis hoved, er lidt blåligt-lilla agtigt, det klør ikke eller noget, har lavet lidt research hvor de fleste har sagt det er normal farve på penishoved men er dog stadig lidt i tvivl.

Svar:
Hej :-)
Det lyder vildt irriterende med den kløe. Det lyder faktisk som om du selv har fundet løsningen. Urin kan genere huden virkelig meget, da den indeholder en slags syre. Nogen mennesker har mere følsom hud end andre, hvorfor der kan være forskel på det, hvis du spørger vennerne. Man skal også tænke lidt over hvordan man vasker sig. Det er vigtigt at skylle sig grundigt også med forhuden tilbage. Sæbe skal man nok maks bruge en gang dagligt og helst en intimsæbe, som har neutral pH og ikke irriterer for meget.
Du har helt ret - kønssygdom behøver du ikke at bekymre dig om som jomfru. Og hvis du bruger kondom, når du skal have sex, sikrer du dig fint mod langt de fleste kønssygdomme.
Det er rigtigt, at de fleste penishoveder er blå/lilla - fordi huden er meget tynd og der er mange blodkar, så farven "skinner" igennem huden. Det er altså helt normalt.
Håber du kan bruge svaret og at det hjælper. Hvis kløen fortsætter synes jeg du skal tage forbi lægen og snakke om problemet. Lægen er vant til at se på problemer af den slags du forklarer om.
Mange hilsner
Gry