penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
jeg er en dreng på 15 år jeg har sådan nogle små knupper på pikken og på pik hovedt. hvorfor der er nogle der siger det er fordi man onanere meget. jeg onanere ca. 1-2 gange om dag en kan det være?

Svar:
Hej med dig og velkommen til Cyberhus.
Det er rigtig fint, at du skriver herind med dit spørgsmål. De små knopper på penis og penishovedet lyder som taglkirter. Taglkirtler er små kitler fyldt med talg, som er en slag fedststof. De ligner lidt bitte små bumser. De er med til at sørge for at penis ikke bliver for tør.  Det er helt normalt, at de kommer i din alder, og det har ikke noget at gøre med, hvor tit man onanerer.
De fleste har dem i større eller mindre grad og de plejer at blive mindre synlige med alderen. Du skal bare lade dem være og ikke prøve at udtørre dem med sæbe eller prøve at presse dem ud for så kan der gå betændelse i dem.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar.
Hilsen  Malene