passer det?
brevkassespørgsmål af
ham selv
13 år
okei hør lige.
jeg er en frisk fyr der er ret nysgerig på det sexuelle og jeg er begynt og ornanere. det er måske lidt pinlig men jeg kan altså godt li det :)
en af min venner siger at det kan være farlig. jeg kan ikke finde noget sted på nettet hvor de siger det er rigtig men jeg er lidt nervøs aligevel. så nu vil jeg altså gerne vide det helt klart. er det farligt at ornanere? kan man skade sit hjerte? det var det han sage :0/ ????

Svar:
Hej Ham selv
Jeg kan berolige dig med at din ven enten har lavet sjov med dig, eller også har han taget fejl.
Det er overhovedet ikke farligt at onanere. Det er en helt naturlig ting at gøre, når man kommer i puberteten, og bliver meget nysgerrig på alt det seksuelle.
De fleste starter med at onanerer når de kommer i puberteten, og mange fortsætter også med det når de bliver voksne.
Når man onanerer, og hvis man få en orgasme, kan man godt få hjertebanken, og mærke at ens hjerte slår lidt hurtigere end det plejer. Det er helt almindeligt. Hjerterytmen bliver hurtigt almindelig igen, når man stopper med at onanere. Og så længe den gør det er der ikke noget at være nervøs for.
Håber du fik svar.
Venlig hilsen Julie